امروزه يکي از نياز‌هاي اوليه هر شرکت ، راه اندازي شبکه و اتاق سروري پايدار و قابل اعتماد مي‌باشد ، تا جايي که مي‌توان گفت در صورتي که اگر حتي براي چند دقيقه شبکه يک سازمان از کار افتد ، عملکرد بسياري از کاربران سازمان با مشکل مواجه خواهد شد . تصور کنيد يک فروشگاه اينترنتي براي سي دقيقه نتواند پاسخگوي مشتريان خود باشد ، يا سيستم ويپ يک شرکت به دليل مشکلات زيرساختي براي چند ساعت با مشکل مواجه شود و کارشناسان نتوانند پاسخگوي مشتريان شرکت باشند . طبيعتا اين مشکلات نه تنها براي مشتريان ، بلکهراه اندازي شبکه براي کارشناسان ، متخصصين و به خصوص مديران شرکت نيز بسيار ناراحت کننده خواهد بود . مشکلاتي که شايد بتوان گفت همه‌ي ما بيش از چند بار آن‌ها را ديده‌ايم . اما واقعا چه چيز باعث مي‌شود تا اين مشکلات به وجود آيند ؟


وجود اختلالات متعدد ، پس از راه اندازي شبکه :


دلايل مختلفي وجود دارد که باعث مي‌شود تا عملکرد شبکه يک سازمان با مشکل مواجه شود ، برخي از اين دلايل عبارت است از :



  • استفاده از تجهيزات غير استاندارد براي پياده سازي شبکه :
    اين مورد يکي از مسائلي است که مي‌تواند به طور کامل شبکه را با مشکل مواجه کند . در بسياري از سازمان‌ها و اداراتي که با مشکلاتي در شبکه خود رو به رو هستند ، تجهيزات و زيرساخت غير استاندارد به وضوح قابل رويت مي‌باشد . استفاده از کابل‌هاي بي‌کيفيت ، تجهيزات زيرساختي کپي شده که هيچ شباهتي از نظر کيفيت با نمونه اصلي ندارند ، استفاده از اتصالات غير استاندارد و ….
    اما چه چيز باعث روي دادن اين موضوع مي‌شود ؟

     خريد تجهيزات از فروشگاه‌هاي نا‌معتبر
     اجراي پروژه توسط شرکت‌ها يا افراد نا‌معتبر
     استفاده از کالا‌هاي کپي و بي‌کيفيت براي به حداقل رساندن هزينه راه اندازي
     راه اندازي و پياده سازي شبکه توسط افراد غير متخصص ، که يا کالاي باکيفيت را نمي‌شناسند و يا نمي‌توانند تجهيزات اصلي را تشخيص دهند .
     …



  • عدم نگهداري و مراقبت از تجهيزات راه اندازي شده :
    يکي ديگر از دلايل وجود اختلال در شبکه و زيرساخت سازمان‌ها عدم نگهداري از تجهيزات و زيرساخت مي‌باشد . هر قدر هم که يک شبکه را پايدار طراحي کنيد و از تجهيزات با کيفيت استفاده کنيد ، باز هم لازم است تا يک شخص متخصص به طور مرتب ، سرويس‌هاي شبکه را بررسي کرده و از عملکر صحيح آن‌ها مطمئن شود . در سازمان‌ها و ادارات بزرگ اين کار معمولا توسط مدير شبکه و گاها دستيار‌هاي وي انجام مي‌شود ، اما در سازمان‌هاي متوسط يا کوچک که امکان استخدام دائم يک شخص براي اين موضوع را ندارند ، اين امر توسط کارشناسان و متخصاصان يک شرکت IT ، به صورت قرارداد پشتيباني و يا تامين نگهداري انجام مي‌شود .

  • عدم رعايت استاندارد‌ها در زمان نصب و راه اندازي شبکه يا پس از آن :
    اين موضوع يکي از متداول‌ترين مسائلي است که باعث بروز مشکلات در شبکه سازمان‌ها مي‌شود . اگر زمان پياده سازي زيرساخت شبکه ، استاندارد‌هاي لازم را رعايت نکنيد طبيعتا پس از مدت کوتاهي با مشکلات جدي رو به رو خواهيد شد . اما نکته‌اي که بايد به خاطر داشته باشيد اين است که رعايت استاندارد‌ها و قوانين تنها محدود به زمان راه اندازي نمي‌باشد ، بلکه بايد اين قواعد زماني که مي‌خواهيد حتي کوچک‌ترين تغييراتي در زيرساخت ايجاد کنيد نيز رعايت کنيد . در ادامه دو مثال از متداول‌ترين اقداماتي که شبکه را با مشکل مواجه مي‌کند مطرح مي‌کنيم :
     يک سازمان يک شبکه پايدار دارد ، و به هر دليلي مي‌خواهد تعدادي کامپيوتر يا ديگر تجهيزات را به شبکه اضافه کند . در اين زمان به دلايل مختلفي مانند عدم وجود فرد متخصص ، عدم استفاده از تجهيزات صحيح و استاندارد و …. اين موضوع به صورت کاملا غير استاندارد پياده سازي مي‌شود و پس از گذشت مدتي ، انقدر اين روند توسعه ادامه پيدا مي‌کند تا مشکلات فراواني مانند : Broadcast storm ، Loop ، bottleneck و … در شبکه به وجود مي‌آيد ، تا جايي که فقط راه اندازي مجدد شبکه مي‌تواند مشکلات را برطرف کند .


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : شبکه ,تجهيزات ,اندازي ,مشکلات ,مي‌شود ,وجود ,اندازي شبکه ,مشکل مواجه ,پياده سازي ,رعايت استاندارد‌ها ,سازي شبکه
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

رسيدن به درصد 100 فيزيک با حرف آخر دلبرانه دانلود برترین ترانه های پارسی پخش گیاهان دارویی،عطاری و عرق گیری گیلاسی اول خبر youmovies As free as the ocean کتابخانه عمومی الغدیر کفسابی فانوس دریایی