سلام به قسمت ششم از مجموعه بلاگ آموزش پياده سازي و راه اندازي ويپ با راهکارها و محصولات سيسکو خوشآمديد . اگر به خاطر داشته باشيد در قسمت قبلي مقالات ، مبحث معرفي محصولات VOIP سيسکو را آغاز کرديم و سپس چند مورد از راهکارهاي ارائه شده توسط کمپاني سيسکو را مورد بررسي قرار داديم . حال همانطور که از عنوان اين مقاله پيداست ، در اين قسمت از بلاگ آموزشي ويپ ميخواهيم مبحث قسمت پنجم مقالات ويپ سيسکو را ادامه داده و به معرفي برخي ديگر از راهکارها و محصولات ويپ سيسکو بپردازيم . با ما همراه باشيد .
به طور خلاصه اگر ميخواهيد هنگام راه اندازي و پياده سازي VOIP يک سازمان ، قابليتهايي مانند سيستم تلفن گويا يا IVR ، سيستم صندوق صوتي يا Voice Mail و … را راه اندازي کنيد بايد به سراغ محصول CUC سيسکو برويد . اين محصول به صورت نرمافزاري ارائه شده و روي يک ماشين مجازي با 120 گيگ هارد و هشت گيگ رم راه اندازي ميشود .
بايد بدانيد که شرکت سيسکو براي راه اندازي قابليتهاي ياد شده چند محصول متفاوت را به بازار عرضه کرده است که اگر به خاطر داشته باشيد در مقاله قبلي در مورد محصول CUE که راهکار سختافزاري آن ميباشد نيز صحبت کرديم . در ليست ذيل ميتوانيد برخي از اين قابليتها را همراه با امکانات و ويژگيهاي آنها مشاهده کنيد .
?
همانطور که ميبينيد محصولاتي که ميتوانند قابليتهاي ياد شده را در اختيار ما قرار دهند در شکلها و پلتفرمهاي مختلف توسط سيسکو به بازار عرضه شدهاند که در اين ميان ، يکي از بهترين راهکارها استفاده از CUC يا Cisco Unity Connection ميباشد ، چرا که اين محصول به صورت Appliance لينوکسي ارائه شده و ميتواند از سرور بکاپ به صورت Active/Active پشتيباني کند . علاوه بر اين همانطور که در جدول فوق مشاهده ميکنيد اين محصول ميتواند تعداد زيادي صندوق صوتي در اختيار کاربران سازمان قرار دهد تا همه بتوانند از تمامي امکانات سيستم تلفني ويپ سازمان استفاده کنند .
اخرين نکتهاي که بايد در رابطه با اين محصول بدانيد اين است که CUC ميتواند به صورت يکپارچه با هر دو Call Manager ارائه شده توسط سيسکو سرويسدهي کند ، که در آينده به طور کامل درباره نحوه تنظيم و راه اندازي آن صحبت خواهيم کرد .
Cisco Unified Communication Manager IM and Presence يکي ديگر از محصولات VOIP سيسکو ميباشد که شما ميتوانيد از آن براي راه اندازي قابليتهايي مانند چت و ارسال پيام در سازمانهاي مورد نظر خود استفاده کنيد . نحوه تنظيم و راه اندازي اين قابليت را در سري مقالاتي به صورت جداگانه بررسي خواهيم کرد .
اگر ميخواهيد سيستم ضبط تماس را روي VOIP سازمان خود راه اندازي کنيد بايد به سراغ اين محصول برويد . طبيعتا استفاده از يک سرور جداگانه صرفا براي سيستم ضبط تماس براي بسياري از شرکتها و سازمانها مقرون به صرفه نخواهد بود به همين دليل سعي ميکنيم تا در يک مقاله يا ويديويي جداگانه ، براي پياده سازي سيستم ضبط تماس با هزينهي کمتر راهکاري را خدمت شما عزيزان معرفي کنيم .
به طور خلاصه ميتوان گفت اين محصول نوعي تلفن نرمافزاري يا Soft Phone ميباشد که ميتوان آن را در ليست محصولات VOIP سيسکو قرار داد . Cisco Jabber امکانات بسياري را در اختيار کاربران سازمان قرار ميدهد که برخي از اين امکانات عبارت است از : دفترچه تلفن نرمافزاري ، تماس صوتي و تصويري ، کنفرانس و …
?
Cisco Webex يکي ديگر از محصولاتي است که سيسکو در زمينه Unified Communications ارائه کرده است . به کمک اين محصول ميتوانيد يک کلاس آموزشي انلاين يا وبينار راه اندازي کنيد .
اين محصول يکي از جذابترين راهکارهاي ارائه شده براي پياده سازي قابليت دسترسي به داخلي از راه دور ميباشد . به کمک اين محصول ميتوانيد قابليتي ايجاد کنيد تا کاربران سازمان شما بتوانند در هر کجاي دنيا که هستند با امنيت کامل به تلفن داخلي خود در سازمان دسترسي داشته باشند .
يکي ديگر از محصولات ويپ سيسکو ، UCCX ميباشد . به کمک اين راهکار ميتوانيد اقداماتي مانند اسکريپت نويسي يا تعريف برخي قابليتهاي پيشرفته انجام دهيد .
مطالب مرتبط با معرفي راهکارها و محصولات VOIP سيسکو در همين نقطه به پايان ميرسد . در مقالات بعدي به بررسي ادامه مطالب جذاب دنياي ويپ خواهيم پرداخت .
درباره این سایت