سلام به همهي علاقهمندان و دوستداران سيستمهاي تلفني تحت شبکه يا VOIP . همانطور که از عنوان اين بلاگ آموزش راه اندازي VOIP با سيستم تلفني ايزابل پيداست ، در اين قسمت از مقالات آموزشي Figika ميخواهيم به بررسي سيستم ضبط صدا در ايزابل بپردازيم ، با ما همراه باشيد .
قبل از اين که به بررسي نحوه عملکرد و تنظيم اين سيستم بپردازيم بهتر است دليل استفاده از System Recording را بررسي کنيم ، هنگامي که شما اقدام به پياده سازي VOIP ميکنيد و ميخواهيد سرويسهاي مورد نظر خود را روي سيستم تلفني خود پياده سازي کنيد قطعا به صداهاي گوناگون براي اعلانها مرکز تلفن ، سيستمهايي مانند تلفن گويا و … احتياج خواهيد داشت که بايد فايل اين صداها را در اختيار مرکز تلفن خود قرار دهيد ، درست در همين نقطه بايد به سراغ سيستم ضبط صدا در ايزابل رفته و صداهاي مورد نظر خود را در اختيار مرکز تلفن قرار دهيد .
شما به دو روش ميتوانيد از سيستم ضبط صدا در ايزابل استفاده کنيد ، يکي آپلود مستقيم فايل صوتي و ديگري ضبط صدا به کمک تلفنها که در ادامه به بررسي هر يک از اين دو حالت خواهيم پيداخت .
براي انجام اين کار در قدم اول بايد به بخش PBX Configuration در زير مجموعه PBX مراجعه کرده و سيس روي عبارت System Recording کليک کنيد تا تنظيمات مربوطه براي شما نمايش داده شود .
?
در ادامهي کار بايد به يکي از اين دو روش ذکر شده از سيستم ضبط صدا در ايزابل استفاده کنيد .
نکته : در صورتي که بخواهيد به فايلهاي ضبط شده توسط سيستم ضبط صدا در ايزابل دسترسي داشته باشيد کافيست به مسير /var/lib/asterisk/sound/custom مراجعه کنيد .
?
مطالب مرتبط با اين بلاگ آموزشي در همين نقطه به پايان ميرسد . در صورت وجود هرگونه سوال يا ابهام در مورد مطالب ياد شده ميتوانيد از طريق فيلد ديدگاهها با کارشناسان گروه Figika در ارتباط باشيد .
درباره این سایت